Pagina's

zaterdag 27 november 2010

Nieuw garen en projecten afmaken//New yarn and finishing projects

Kennen jullie dat? Bezig zijn met een project en het maar niet afkrijgen, mijn naamloze tas is zo'n project. Ondertussen haak ik wanten voor de kinderen en mezelf, ik maak alvast wat kerst-ornamenten en ik kan niet afblijven van mijn nieuwe garen, ik moest het uitproberen!

//

Do any of you recognize this? I just can't seem to finish my nameless bag! In the meanwhile I make mittens for the kids and myself, I crochet some Christmas ornaments and I can't stop trying my newly arrived yarn!



Dit is Rico essentials soft merino dk! Dit garen is 100% merinowol. Het prikt niet en is superzacht! Ik heb zelf al dingen gemaakt met de Aran ( dikkere wol voor naald 4-5) versie maar deze is echt een lust voor het oog! Het split niet, het is zacht en glanst een beetje. En de kleuren! Ik had wel 13 kleuren willen kopen maar ik heb deze 3 eerst gekocht om het te testen. Deze drie staan vanavond in de shop, wil je nog meer kleuren proberen, of de catalogus inzien, laat het even weten dan stuur ik je die op! Ja, dit garen is duurder dan de voordelig Rico cotton maar het is het waard! Geweldige kwaliteit!//

This is Rico essentials soft merino dk!This yarn is 100% merinowool. It's supersoft and does not itch, it does not split while crocheting or knitting and it is a bit shiny. And the colours! I could have bought 13 colours but to try I bought 3 colours, and it is so lovely! The yarn will be available in my shop tonight. Yes, it is more expensive than the creative cotton, but is is worht it! If you would like to order more colours, or know more about what colours there are, let me know and I'll send you the catalogue.
 
Er is meer garen binnengekomen deze week! Ook heb ik sokkengaren in de shop! Leuke kleuren! Je vind ze onder de categorie Garen//
I recieved more yarn this week! There is also some nice sock yarn in the shop, you can find it in the menu under the category Yarn!
 
 

Hieronder de soft merino aran, dikker en in andere kleurstelling als de dk (dunner garen) maar net zo lekker zacht! Ideaal voor mutsen, sjaals en wanten. (Mijn sjaal is hier ook van gemaakt, zie de oudere blogposts)//

The pictures below show the soft merino aran, the more bulky yarn in aran weight. Perfect for scarfs, hats and mittens. (I made my scarf out of this yarn)


 

 

Ik heb een houder gemaakt voor mijn haaknaalden! //
I made a crochet hook pouch!



En de voortgang van mijn naamloze tas! Als ie klaar is hou ik de naam-prijsvraag//
The progress on my nameless bag! When it is finish I'll start the name-contest


En nog mijn Kerst ornamentje!//
A Christmas ornament in bulky yarn!


Vandaag een Toy Story taart maken voor mijn kleine meisje, we vieren morgen haar zesde verjaardag!//
Today I'll make a Toy Story cake for my little girl, we'll celebrate her sixth birthday tomorrow !

Liefs//Love,
Saskia

14 opmerkingen:

  1. Ben heel benieuwd naar de garens. Wil dinsdag graag even voelen hoor. Vast gefeliciteerd met jullie kleine grote meid. Veel plezier morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk zeg..wat een heerlijke wolletjes :D
    en dat kerstornamentje is lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I absolutely love your nameless bag - it deserves a very special name indeed!The colours are very pretty and complementary. Beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Saskia,
    I am so over the moon with the beautiful bag received this morning. You are so sweet to make such wonderful things and then give them away in Blog Giveaways.
    It has certainly brightened up my morning and I can't thank you enough.
    Your crocheting Saskia is absolutely beautiful. 'First Class'. I can tell how much you enjoy your work.
    Congratulations to you on becoming a SIBOLETTE Too with the beautiful squares received.
    Bless you Saskia, enjoy your weekend,
    Love Suex

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, jij bent goed bezig.
    Je hebt echt prachtig garen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello again Saskia,
    Please pop over to SIBOL,
    A slide show for you!
    Love Suex

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig!! Ik heb pas onlangs ontdekt dat je ook een webwinkel hebt en ik kom binnenkort zeker een keer een bestelling bij je doen. Wat een mooi garen zeg!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Saskia, you are doing great! Have a happy Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk, hoor, al die wolsoorten en kleuren te zien.
    Ik vind je haaknaaldenhoes en het kerstornament erg mooi! groetjes, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsnog van harte gefeliciteerd met de 6-jarige meid! Heeft ze een leuke dag gehad? En laat je ons de taart nog zien???
    Je bloemen waren een succes hoor! Mijn sleutelhangers waren erg intrek. Heb twee soorten gemaakt, een soort met jouw bloem en eentje zonder bloem.
    Ik denk dat ik morgen eens ga kijken of ik niet te dure t-shirts kan vinden en dan wat met je bloemen en band ga doen om de t-shirts op te pimpen :)
    Fijne week
    Liefs Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt goed Michaja!! Ik zal de taart snel laten zien! Hij was Zooo mooi! Was...want hij is op! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je tas begint er geweldig uit te zien!
    Mooi garen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Saskia,
    Bedankt voor je berichtje mijn blog! Leuk om jouw kleurrijke blog te ontdekken.
    Hartelijke groet,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen