Pagina's

donderdag 9 december 2010

Een gehaakt Kerstfeest!/ A crochet Christmas!



Al wekenlang kijk ik vol verlangen naar alle gehaakte kerstornamenten, kerstguirlandes en andere gehaakte kerstversieringen. Zo veel inspiratie maar ik had nog zoveel projecten om af te maken! Nu kon ik er eindelijk aan beginnen. Erg leuk om te doen! En ik zou niet Saskia heten of ik probeer iets zelf te verzinnen, maar het begon allemaal met Kabeltrui, een mede-Ravelry-lid die van mijn Lunaria patroon een heel leuk kerstornament had gemaakt. Mooi hé? Toen kon ik niet meer achterblijven, dus heb ik er zelf ook een paar gemaakt van mijn Rico essentials dk cotton. //
I have been looking at all the crochet Christmasornaments , guirlandes and other Christmassy crochet projects and I had to wait before my other projects were finished before I got to the Christmassy projects!
I finally got around to it the last couple of days. I wouldn't be Saskia if I did not try to desing my own ornaments. But first I saw this lovely Lunaria star tured into a Christmasornament. Good job Kabeltrui! Nice eh? When I saw this one I just had to make some!
 
 Een ornamentje met de puff steek,,/./.A puff stitcb ornament

Mijn interpretatie van de lunaria ster// my Lunaria star ornament

 Drie ornamentjes in de boom.// Three ornaments in the tree.
Het feestelijke sterretje! Deze ga ik voor jullie uitwerken in een gratis patroon! Ik hoop het deze weke nog uit te schrijven// The Starry Christmas ornaments! I'll work this out in a free pattern for you! I hope to finish it this week!

 In een andere kleurstelling!// In another colour!


Ik heb dus ook nog aan wat andere dingen gewerkt;//
Also worked on some other projects;
De tas voor onze oudste is klaar en ze vind hem super!! Een interpretatie van het Lucy Bag patroon.//
The bag for our eldest is finished and she loves it. An interpretation of the Lucy Bag pattern.

Ik heb ook nog gestoeid met het puffsteek0patroon wat ik wil maken. Lief hé, deze kleine bloempies! Gemaakt met het merino dk wol van Rico.//
I also struggled with the puffstitch pattern I want to make, cute eh, those small flowers? These are made with Rico merino dk.
En mijn hexagon puff-steek sjaaltje! (nog niet af!)//
My hexagon puffstitch scarf! (not finished!)


Morgen word mijn jongstge zoon weer jarig! De laatste in de rij van drie verjaardagen! yay!//
My son turns 8 tomorrow, the last of three birthdays! Yay!

LIefs//Love,
Saskia

8 opmerkingen:

  1. Very lovely projects. Love all of them so much I can't pick a favorite.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looking forward to the pattern, the decorations are beautiful.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lovely ornaments and the puff stitch design is very adorable...you do nice work! Happy Birthday to your son!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, die kerstversieringen, Saskia (ook die blauwe: erg apart).
    Prettige familiedag met de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. fijne verjaardag morgen. Alvast gefeliciteerd
    Je sterretjes zijn prachtig, ben benieuwd naar het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kerstversiering heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie ornamenten zeg! Heel erg gaaf! Ik heb je blog tussen mijn favoriete blogs op mijn blog gezet hoor. Ik vind dat je echt geweldige dingen maakt!
    Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi werk allemaal weer. En zoveel ook! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen